Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
L'atelier de Katleen
18 octobre 2017

100 % Belgisch

Afgelopen zaterdag mocht ik nog eens een hele dag gaan naaien. Een heerlijke naaidag georganiseerd door Inge, alias Madame Stof, Tamara en Kelli.
Met een beetje vertraging (lees een echtgenoot die 's morgens eerst nog wat moest werken voor ik kon vertrekken, en die de hele dag op Marie zou passen) kon ik dan aan de slag gaan met mijn goed voorbereide projectjes !

Gestikt Limburg stond voor mij de hele dag in het teken van #stikbelgique. Niet alleen Belgische patronen, maar ook Belgische stofjes natuurlijk !

Ons Marie had vorig jaar al een mooi Soft Cactus stofje uitgekozen. De zwarte See You at Six past er wonderwel bij !

Eén projectje kreeg ik die dag helemaal af, de prachtige Feliz van StraightGrain. An, nog eens bedankt voor je goede raad in verband met de maat. Ik twijfelde immers. De borstomtrek van mijn lange 7,5 jarige kwam immers perfect overeen met maatje 5. Maar psychologisch had ik er een beetje moeite mee om een 5 voor mijn grote meid te maken. Maar zie.... het is toch perfect. Zoals ik al wel langer wist : volg de matentabel, meet het patroon ook nog eens na en dan weet je dat je goed zit !
Ik heb het rokdeel natuurlijk wel flink verlengd. Het had zelfs een klein beetje meer mogen zijn , maar het kan er zeker mee door !

Ik vind ook dat dit model ons Marie op het lijf geschreven heeft ! Ze heeft nog een beetje een buikje, maar dat valt in deze jurk helemaal niet op, integendeel.

Dit wordt echt mijn nieuwe favoriet patroon !!! Opties genoeg !

Nadat de jurk af was, ben ik nog begonnen aan een Leonore sweater uit La Maison Victor. Gisterenavond heb ik hem afgemaakt ! En vanmorgen heeft ze hem al meteen aangedaan !

Een 100 % Belgisch naaidagje !! En ik ben zeer tevreden !

Over de foto's ben ik dan weer minder tevreden. Ik weet niet wat er scheelt, maar mijn fototoestel was vandaag niet mijn beste vriend. Lag het misschien aan het licht ? Ze zijn in ieder geval niet echt scherp te noemen.
En de laatste foto... dat lag niet aan het toestel, maar aan het model !

stikbelgique 1

stikbelgique 2

stikbelgique 3

stikbelgique 4

stikbelgique 5

stikbelgique 6

 

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité
Follow me on Bloglovin

Follow


Archives
L'atelier de Katleen
Newsletter
Publicité