Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
L'atelier de Katleen
3 avril 2017

Voering werd een leuk rokje !

Ik ben al een paar weken aan onze communieoutfits bezig. Onze = die van ons Marie natuurlijk. En die van mij. Ik krijg manlief nog steeds niet overtuigd om iets voor hem te naaien, dan begin ik er voor zo'n bijzondere dag ook niet aan !

Inderdaad, al een paar weken. De perfectioniste in me zorgt dat ik al eventjes bezig ben. Eerst heb ik een proefversie van beide jurken gemaakt. En handgenaaide zomen maken het toch écht af !

Onder Marie haar jurk wilde ik nog graag een mooie rok uit een paar laagjes tule met wat glitter. Toen de tule al aan de elastiek stond en ik enkel de voering er nog aan moest zetten, heb ik ons meisje de rok toch maar even laten passen onder haar jurk. Helaas vond ze het niet leuk dat de rok van de jurk zo nog wat boller staat. Zonder onderrok vindt ze de jurk veel mooier ! (En inderdaad, zo is het ook héél mooi)

Ik wil dat mijn meisje zich op haar dag fijn voelt in haar outfit, dus.... geen tule onderrok ! Wat dan gedaan met die voering die enkel nog maar aan de elastiek met tule gestikt moest worden ? Had ik nu voor niks zo zitten fronsen ? 9 meter in totaal !! 2 lagen tule van elk 2 x de stofbreedte, en dan nog de voering, ook weer 2 x de stofbreedte .

Dan maar mijn allereerste rimpelrokje met glitterelastiek gemaakt. Ja, jullie lezen het goed !! Niet alleen het allereerste rimpelrokje met glitterelastiek, mijn allereerste rimpelrokje, neen, zelfs mijn allereerste rokje voor mijn meisje !!!

Ik ben blijkbaar een jurkjesmama !!! Ik had nog maar alleen jurkjes (en twee manteltjes) voor haar gemaakt. Nu dus het eerste rokje. Zeker niet het laatste.

Zo eenvoudig, zo snel, zo mooi !!! Rimpelen, elastiek eraan, rolzoompje, klaar ! En mooi ! En blije dochter !

En de tule.... Ik zie nog wel wat ik ermee maak !!

20170402 08

20170402 06

20170402 07

20170402 01

20170402 02

20170402 03

20170402 04

Stofje : infinity

 

Publicité
Publicité
Commentaires
F
Amaai, die 'zwier' is gewéldig! Zie ze gaan!
Publicité
Follow me on Bloglovin

Follow


Archives
L'atelier de Katleen
Newsletter
Publicité