Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
L'atelier de Katleen
9 mars 2017

Kleine meisjes worden groot !

Ze weet wat ze wil. En ze weet ook heel goed wat ze niet wil. Maar als ze iets het ene ogenblik wel wil, wil dat niet zeggen dat ze dat een tijdje later nog wil, om het daarna opnieuw weer wel te willen !

Kleine meisjes worden groot ! En vandaag wordt ze 7 jaar !

Tot een tijdje geleden droeg ze altijd zonder mopperen de kleren die ik voor haar koos of maakte. Ik had me ook altijd voorgenomen me niet te laten beïnvloeden door haar willetje.
Ik zou er wel in slagen haar altijd te laten aandoen wat ik wil. Ja... dat dacht ik !

Moeilijker gezegd dan gedaan. Dat pruillipje wanneer ze iets écht niet mooi vindt. Die glinsterende oogjes bij het zien van iets dat ze prachtig vindt.
Ik kan het écht niet over mijn hart krijgen haar iets te laten dragen waar ze zich echt niet goed in voelt. Ik wil niet dat ze zich op school ongelukkig voelt omdat ze haar kleren niet mooi vindt. Of omdat ze geplaagd zou worden om haar kleren.

Het gebeurt wel eens dat een klasgenootje commentaar geeft op haar kleren. Bij kleren die ze zelf leuk vindt, is dat niet erg. Ze moet ook weerbaar zijn, niet te kwetsbaar, en voor zichzelf opkomen. Dan moet ze maar antwoorden dat zíj het wél mooi vindt. En dat de wereld maar saai zou zijn als iedereen dezelfde smaak zou hebben.

Maar met mijn oh zo degelijke, maar naar mijn mening écht niet mooie plechtige communieschoenen in mijn geheugen, en de blikken van mijn klasgenoten die toen volgens mij allemaal naar mijn voeten gingen nog in gedachten, krijgt ze inspraak in haar kleding !!! Maar ik heb wel nog altijd het laatste woord !

Vorige zomer vond ze ruffles, froezels, ruches... of what's in a name, nog mooi !
Deze winter echter helemaal niet meer.
Ikzelf was helemaal verliefd op de mooie Millie dress, waarvan je het gratis patroontje kan downloaden. Marie echter niet : neen, de ruffles vond ze niet mooi.

Maar toen ik het een paar weken geleden nog eens liet zien, met daarbij dit prachtige stofje, veranderde ze gelukkig weer van mening !
Ik wist meteen wat maken voor haar verjaardag ! Want bij een verjaardag hoort een nieuwe zelfgemaakte jurk, die ze zelf ook echt mooi moet vinden !
Het patroontje gaat maar tot maat 116. Ik heb het bovenstuk een beetje verbreed en verlengd. De rok ook een stuk langer gemaakt, en het past perfect !

En blij dat ze is !! Ze straalde en danste en lachte toen ze ze paste ! Ze heeft een nieuwe lievelingsjurk (zolang het duurt !)

Mijn ondertussen 7-jarige dochter blij, mama ook blij !

Gelukkige verjaardag lieve schat !

20170305 07

20170305 04

20170305 05

20170305 06

20170305 08

20170305 09

 

 

Publicité
Publicité
Commentaires
T
Wat mooi! Altijd leuk als je iets maakt waar ze blij mee zijn. Mag ik vragen hoeveel je het bovenstuk hebt verbreed? Zit hier al weken te twijfelen of ik die maat 116 zou riskeren voor mijn 7-jarige en wil nu toch de knoop doorhakken :-)
Publicité
Follow me on Bloglovin

Follow


Archives
L'atelier de Katleen
Newsletter
Publicité