Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
L'atelier de Katleen
22 avril 2018

Ume en Olivia

Ik naai al heel wat jaren. Helemaal in het begin, en dan spreken we over zo'n 10 à 15 jaar geleden, heb ik een jaartje avondles naaien gevolgd. Daar heb ik wel een goede basis meegekregen.

Maar destijds vond ik niet echt mooie patronen en was ons Marie er nog niet, en bij gebrek aan motivatie ben ik na een jaar gestopt met de avondlessen.

Maar sinds dit najaar ben ik weer ingeschreven in het volwassenenonderwijs. Een geweldige juf, Lutgarde, die ons laat maken wat we willen en ons niet lastigvalt met vervelende technieken die we toch nooit gaan gebruiken, maar die ons wel de technieken op een fijne manier leert die we voor ons project wel nodig hebben.

Ik ben opnieuw les gaan volgen om wat meer voor mezelf te kunnen maken. Ik kan heel goed naaien, maar ik kan geen patronen aanpassen. Hoewel ik gezegend ben met een slank figuur, moet bijna ieder patroon voor mij aangepast worden. Qua borstomtrek heb ik maar een maatje 34, heupen tussen de 36 en 38. Maar dan komt het moeilijkste : ik heb nogal rechte schouders en een carure maat 42.... Niet eenvoudig hè !

Maar Lutgarde beschikt volgens mij over heel wat magie, en krijgt bijna alle patronen perfect aangepast !
Dus wou ik me deze keer eens in een moeilijker project storten : een hemdsjurk in ruitjesstof.

In een oudere LMV vond ik het patroon van de Olivia, dat we lichtjes hebben aangepast, want ik wilde een echt knopenpad.

De testversie zat snel in mekaar, en ja hoor, het toverstokje van Lutgarde had zijn werk goed gedaan, de schouders en mouwen pasten perfect !

De definitieve versie heeft wat meer tijd gevraagd, want het moest perfect zijn van mij !! Doorlopende ruitjes, perfect symmetrische zakken, perfecte klepjes...

Ik ben behoorlijk trots op het eindresultaat !

olivialmv

 

Af en toe twinnen met de dochter kan geen kwaad... En zij vond het stofje ook zo mooi. An van Straightgrain had de lancering van de Ume niet beter kunnen timen !! Als echte Straightgraingroupie zat ik vol ongeduld op het papieren patroon te wachten. Nogmaals bedankt An dat je het zo snel hebt opgestuurd !

Voor mijn lange slanke achtjarige maak ik nog steeds maatje  5 jaar, verlengd naar 8 jaar !
De handleiding is zoals steeds weer enorm duidelijk. Het polopat lukte zonder problemen, de afgeronde zomen lukken wonderwel perfect dankzij de duidelijke uitleg en het bijbehorende filmpje !

Ik kan het patroon alleen maar aanraden !

Mama blij, dochter blij ! Zo hebben we het graag !

20180422 08

20180422 03

20180422 04

20180422 07

20180422 10

20180422 13

 

 

d

Publicité
Publicité
Commentaires
M
Elles sont magnifiques ces 2 robes, le tissu est vraiment sympa et tout à fait adapté pour ce modèle.Le travail est digne d'une professionnelle
Z
Wauw, zo’n mooi twinning project! En hoera voor goeie naaijuffen!
Publicité
Follow me on Bloglovin

Follow


Archives
L'atelier de Katleen
Newsletter
Publicité