Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
L'atelier de Katleen
12 décembre 2016

Kerst met Tinny, of toch niet ?

Ruim twee weken geleden vertrok ik ontzettend enthousiast en supergoed voorbereid op mijn allereerste naaiweekend.
Drie sweaters had ik geknipt, op de mouw-, pols- en tailleboorden na. En de zoveelste Tinny, ook netjes voorbereid !

Het stofje, een Michael Miller, leent zich uitstekend voor een kerstjurkje. Door de kleuren, en de damherten.

Het zou dus weer een Tinny worden. (wat een heerlijk patroon toch hè !) Met een aangepast bovenstukje, dus weer een Tinny, maar nét even anders. Opnieuw een strikje, (toen ons Marie daar bij de vorige Tinny voor opteerde, moest ik even slikken. Maar het resultaat viel zo goed mee.) deze keer de bovenrand wel vastgemaakt aan de halsopening, dan blijft het mooier zitten !

20161211 02

Maanden geleden al startte ik de zoektocht naar een bijpassend stofje. Ik bleef maar zoeken naar een stofje in de geel-kerrie-achtige kleur van de damherten. Maar ik vond nét niet de juiste tint. Wat ik vond paste er dan weer niet goed genoeg bij. Bijpassende kousen en een longsleeve erbij vinden leek dan nog moeilijker...

De dag voor ons weekend stapte ik het Stoffenhuis binnen. Ik had immers nog wat boordstof nodig en had er nog een sweaterstofje besteld.
Het damhertenstofje had ik natuurlijk ook bij. Sincha hoefde maar één lade open te trekken, en haalde er meteen het perfect bijpassende stofje uit. Geen kerriekleur... Neen, totaal anders, een soort bordeau - aubergine. Perfect bij het stofje. En ik had er al een bijpassende longsleeve, kousenbroek en zelfs kniekousen bij !

20161211 04

Eén grote maar.... als er één kleur is die mijn echtgenoot echt niet mooi vindt (verafschuwt is misschien een beter woord), dan is het die wel.
En tóch heb ik het gekocht ! Wie weet zou het geheel in zijn ogen wel meevallen !

De plooitjes maken, strijken en vaststikken nam wel wat tijd in beslag. Maar na een dagje naaien was mijn eerste naaiweekendnaaisel klaar ! Best wel trots op het resultaat !

Er waarom zou het nu toch geen kerstjurkje worden ? Niet omdat manlief het niet mooi vindt. Zijn eerste reactie was weliswaar niet echt positief. Hij houdt van eenvoudigere jurkjes, het middenstuk had voor hem niet gehoeven. Maar de volledige outfit, incl. longsleeve en kousen kon zijn goedkeuring wel wegdragen !

Wel, gisteren gaf ons Marie haar peter een feestje. En welke outfit koos ze uit ? Het kerstjurkje !
Het dessert was heerlijke chocomousse. De mousse was heerlijk, maar een beetje lopend.... Er belandde heel wat op het jurkje !!

Natuurlijk is het tegen Kerst weer perfect proper gewassen en gestreken. Maar... ik klikte afgelopen zondag bij Pieke Wieke nog een stofje in mijn mandje dat ik nog nét iets mooier vind voor Kerst, en dat nog nét wat mooier pas bij onze kerstdecoratie.

Dus.... binnenkort nog een laatste Tinny voor dit jaar !

20161211 05

De foto's zijn niet echt geweldig : druilerig weer en met de gsm gemaakt... niet echt ideaal !

Publicité
Publicité
Commentaires
A
Très belle réalisation.<br /> <br /> Bonne soirée
Publicité
Follow me on Bloglovin

Follow


Archives
L'atelier de Katleen
Newsletter
Publicité